onsdag 3 februari 2010

Avåkning

Inatt var det dags för den årliga och obligatoriska avåkningen. Huvvaligen vad jag hatar kombinationen snöfall och blåst - DRIVSNÖ!!!
På vissa ställen var vallarna upp till 1 meter höga. Skillnaden mellan hjälte och idioti är hårfin och abonenterna skulle veta vilket litet helvete man går igenom såna här nätter.
Så vad gör man när man ligger med halva bilen nere i diket och inte ens kommer ut genom dörren - man sväljer stoltheten och ringer till nattförmannen som genast skickar ut 2 kolleger för att hjälpa till och dra upp en. Gliringarna får man helt enkelt bjuda på. Som tur var kom jag i alla fall upp och kunde fortsätta - ända till nästa fastkörning. Ut och skotta igen - och nu är adrenalitet på topp kan jag säga - svetten rinner och vantarna är blöta.
Vissa kunder blev utan sina tidningar inatt - men det gick liksom inte. Men vad jag förstått kom jag ändå lindrigt undan - en del av mina kolleger fick lov att avbryta sina rundor för att sen köra vidare under dagen - jag var ändå klar före 06.00.

Som tröst kom mina skivor från cdon.com idag. Nu sitter jag och diggar James Morrison - en underbar upptäckt med fantastisk musik. Skickar med ett litet smakprov så håll till godo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar