lördag 16 maj 2015

Kila runt Kil

Min kompis M. är en ganska påhittig person.

Han har nämligen instiftat en inofficiell löpartävling i omgivningar ute i Närkes Kil där han och hans fru bor sedan några år tillbaka. Han inbjöd nära och kära för att delta i det allra första "Kila runt Kil" - så idag - lördagen den 16 Maj - träffades ett helt gäng för att plåga sina kroppar och fötter - i antingen 21 kilometer, 16 kilometer eller 5 kilometer. Valet var ditt eget - men alla insatser var lika betydelsefulla.

Jag deltog inte i själva loppet, utan gjorde mitt bästa i att hålla mig undan. Kameran är en helt godtagbar ursäkt - så därför fotade jag för fullt. Men jag hade minst lika roligt som alla andra.

Efteråt blev det grillning i familjens trädgård där alla samlades på filtar och allehanda underlag. Taktik och tider diskuterades - och det masserades och stretchades.

En helt underbar dag med andra ord.
Blir det en repris nästa år månne ...........?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar