fredag 14 mars 2014

Raggsockar

För tillfället har jag tröttnat på att virka mina mormorsrutor - känns just nu som om jag aldrig blir klar.
Letade i handarbetskorgen och hittade en halvfärdig raggsocka i äkta Morafärger - och helt plötsligt var det kul att handarbeta igen. Sockarna blev klara på nolltid - och nu har jag redan påbörjat ytterligare ett par.

Yippie!!

Hemligheten med att inte tröttna är kanske att ha flera projekt på gång samtidigt som man varva mellan.
Just nu får rutorna vänta på att lusten kommer tillbaka - under tiden stickar jag vidare på mina sockar :)


Och apropå sockor - så sprang jag på dessa små godingar på barnavdelningen på Lindex. När jag för det mesta klär mig i svart - kan det vara roligt att färgklicka på fötterna. Undrar vad min systerdotter egentligen tycker om att hennes moster klär sig i så barnsliga sockor. Hehe - som om jag skulle bry mig ......... :)
Länge leve Paul Frank!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar