fredag 14 mars 2014

I'm Back

Hej Bloggen!!

Känns som det är dags att göra en liten uppdatering - det har ju trots allt gått över en månad igen sen sist.
Det känns inte riktigt okey att det går så länge mellan gångerna - jag vill ju trots allt hålla bloggen igång. Det händer en hel massa och ingenting - och för min egen skull vill jag verkligen ha det dokumenterat.

Jag ska skärpa mig!!  (mer en önskan än ett löfte - men väl en början)

Frågan är bara var man börjar när det har gått så lång tid - ska man skriva om ALLT i samma inlägg - eller ska jag dela upp det i massa mindre. Alla bilder som jag tagit - vilka ska jag välja att publicera......??

Lyxproblem - jag vet - men ack så viktigt.

Kanske ska jag börja med att berätta om Frasse. I ett av de sista inläggen jag skrev - hade vi akut varit inne på strömsholm och veterinärerna befarade diskbråck. Visserligen av lindrig art - men tillräckligt för att ordinera piller och vila. I två veckor hade han stränga förhållningsorder om att sova, äta och kissa - och absolut inget mer. Kanske var det just det som gjorde susen - för på återbesöket visade han sig vara OK - trots att veterinären provocerade ryggraden och alla reflexer å´det grövsta. Var det inte diskbråck trots allt...?? Helt plötsligt var alla osäkra på orsaken till Frasses plötsliga smärta - och antagligen kommer jag inte att få veta den direkta orsaken till det heller.

Hursomhelst är jag extra vaksam på alla avvikande beteenden och har stenkoll på hans uppförande. Han busar på som vanligt och visar upp sin härliga personlighet och attityd. Men med hundar kan man aldrig vara riktigt säker - så alla mina orostentakler står rakt ut - beredd till strid.

Nog om detta.
Just nu ligger han och sover skönhetssömn i sin älsklingfotölj  - till tonerna av Bette Midlers "Beast of Burden". Livet kanske inte är så dumt ändå - i alla fall om man heter Frans och är en Fransk Bulldog :)

Dessutom är det Fredag - bara det liksom.

Livsnjuter med lillmatte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar