söndag 2 februari 2014

Jag sitter fast

Är det nån som missat att vintern är här på allvar?

Det ställer till det lite för oss som är ute och jobbar på nätterna. Inget ont om bönderna som är ute och plogar - men ibland synkar inte våra tider till min fördel. Jag är alltför oftast ute och agerar spårhund innan nån traktor syns till - och ibland skapar det problem.

Jag är inte den som inte försöker - ger järnet genom drivsnön och hoppas det fungerar. Ibland gör det det - ibland inte. Då blir jag arg och frustrerad - och drar några väl valda ramsor om godsherrar som sover skönhetssömn i sina breda sängar. Till sist är det bara att ut och skotta - yippie!!! När inte ens det hjälper - får man svälja stoltheten och ringa in till kontoret och nattförmannen för att bli uppdragen med stora bilen.

Just den här natten fungerar det - och jag kunde fortsätta som inget hade hänt. Alla prenumeranter fick sina tidningar - helt ovetandes om mina nattliga eskapader.

Heja vinter!!!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar