söndag 26 september 2010

Lördag kväll

Tänkte inte att jag skulle skriva nåt inlägg idag - har ju faktiskt inte hänt så mycket som är värt att skriva om. Var med jobbet och käkade hamburgare i Hästhagen, och trots att vädret inte var det bästa med smådugg och kulet blev det ganska trevligt.
Fram för fler sådana initiativ  - så att vi som jobbar natt får träffa varann på dagtid när vi är pigga och alerta.

Drog sen en snabbis till Mariebergs köpcentrum - och trots att jag lovat mig själv en köpfri månad - kunde jag inte motstå en urläcker kappa på Zizzi. Precis en sån som jag letat efter - gick ju bara inte att låta den hänga kvar. Färg??  Svart naturligtvis!!!

Väl hemma igen var det dags att ta hand om all svamp som plockades igår.  Lusten bara försvann - men vad ska man göra.........Även att vi gav bort en hel del - var svampberget gigantiskt. En del ligger på tork (är så praktiskt att fylla glasburkar och ge bort i present) -  men det mesta förvällde jag och frös in. Trots allt är det en fantastisk rikedom - hela skogen är full och det är bara att plocka. Blir nog en tur på måndag igen - blinkar åt Jenny *ler*

Nu sitter jag här och småsmuttar på lite rödvin - ledig inatt - och bara njuter av livet. Hade från början en tanke om att åka ut till landet och inomhus njuta av höstkvällen - dvs stearinljus, kakelugn och gott sällskap. Fast å andra sidan är det inte helt fel med en kväll i stan heller - Ska nog försöka överlista mannen i ett parti backgammon innan det är dags för sängen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar