söndag 25 januari 2015

Urinvägsinfektion

Jaha - det är tydligt att man aldrig blir för gammal för att lära sig nya saker. Det fick jag erfara igår eftermiddag - när elaka bakterier anföll min nedre region och jag förstod att jag drabbats av urinvägsinfektion för första gången i livet. Sent ska syndaren vakna. Så nu ligger jag här hemma och tycker synd om mig själv. Dricker massor med vatten och tar till alla huskurer som finns.

Enligt en utbildad på sjuksköterska på 1177 finns dock ingen anledning till oro. Alla (mest kvinnor) drabbas nån gång i livet av infektionen - en del mer och andra mer sällan. Oftast läker den ut av sig själv inom loppet av tre dagar - (jag är inne på dag 2) sen blir det till att söka hjälp - och då oftast i form av en antibiotikakur.

Så - fortsättning följer ........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar