torsdag 31 januari 2013

Uppdatering

En vecka sen sist - och tiden går fortare än man vill ibland.
 
Saken är den att jag fortfarande är sjukskriven och är hemma för andra veckan nu. I tisdags var jag på återbesök hos en sjuksköterska på USÖ som konstaterade att jag faktiskt mådde riktigt bra efter allt som hänt. Jag verkade lugn och hoppfull och hon ansåg även att jag landat bra i min nya situation. Däremot vill hon inte att jag påbörjar nån skidåkning än - i alla fall inte innan jag fått träffa en sjukgymnast och tagit ett belastningsEKG för att se hur jag påverkas av en förhöjd puls. Tycker nog också att det lät vettigt - och fram till dess får jag nöja mig med långpromenader för att hålla igång.
 
Min feber vill däremot inte riktigt ge med sig - vilket i sig inte är så konstigt. En del mediciner kan förhöja kroppstemperaturen - men även stora blåmärken efter medicinska ingrepp kan ge lite feber. Dessutom arbetar kroppen konstant för att läka ihop efter allt som hänt - så det finns ingen anledning till oro.
 
För övrigt mår jag riktigt hyfsat - om ni nu hade undrat :)

 
Tack alla nära och kära för fina blommor - för sms och spontana besök.
Det har varit så uppskattat och betyder massor.
Kärlek!!!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att höra att du mår så pass ok efter omständigheterna!
    Fortsätt att ta hand om dig ordentligt nu så kroppen kan återhämta sig det som behövs!
    Mycket kärlek och kramar!!!<3 /LindaJ

    SvaraRadera