torsdag 27 december 2012

Dålig täckning

Då mina föräldrar lyckats med bedriften att slå ner sina bopålar på en plats där mobiltäckningen är urusel - har min närvaro på de sociala nätverken varit lika med noll de senaste dagarna.
Inte för att jag saknat det - här uppe har man så mycket annat att syssla med - och det är en nyttig erfarenhet att påminna sig om - att det faktiskt går att leva ett liv utan bloggar, wordfeud och Instagram - bara för att nämna några.

Livet går i ett litet annat tempo här uppe som man mår riktigt bra av - man umgås, pratar, läser böcker, åker skidor och njuter framför den öppna spisen. Man lägger sig för att sova när man är trött - och kliver upp när man är lite piggare. Kroppen - och inte klockan får bestämma - och det känns så skönt!!

Funderar skarpt på om det överhuvudtaget finns nåt som kan kallas för vardag här uppe - ser framför mig hur alla i Dalarna njuter av livet, dricker blåbärssoppa och undrar när vasaloppet börjar. Det känns som en skön tillvaro som jag mycket väl kan tänka mig att leva.

Antagligen beror min förskönande syn på dalfolket på att jag har semester. Förmodligen är vardagen lika trist och tråkig här som på alla andra platser - men för tillfället låter jag bli att tro det. Min vardag börjar inte förrän på lördag

Ha en fortsatt trevlig helg!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar