måndag 9 juli 2012

Senaste veckan

Tiden gick fort - och redan är det en ny vecka.
Här kommer nu lite uppdatering på vad som hänt sen sist.

 Just nu vimlar det av liv ute på nätterna - både på och vid sidan av vägen.
Allt från rådjur, katter, harar, igelkottar - men framför allt rävar.
De är nyfikna - och stannar gärna till på behörigt avstånd för att kolla läget.
Underbart att se!!

 Svårt att hålla fingrarna i styr när det gäller virkning.
Hittade detta underbara garn och ansåg det vara ett lagomt sommarprojekt.
Snygga rutor kan man inte ha för många av:)

 Följde med Jonna till calletex och fördjupade mig i mönsterpärmarna medan hon letade tyg.
Hittade denna klänning - och kände att jag gillade den.
Tänk bara om man kunde sy - eller kände någon som kunde :)
Enkel modell - men massor av tyg och personlighet.

 Telefonnumret till Skebäcks Vårdcentral här i örebro.
Ring INTE hit om du behöver hjälp och är i behov av en läkare.
Här får man bara prata med receptionist som ordinerar nässpray och alvedon, och som kan ställa diagnos telepatiskt utan att behöva träffa dig.
Praktiskt och bra - eller hur......????
Tur att det finns andra läkare som värnar om patienterna och att vi inte var dödligt sjuka.

Till sist en gammal goding.
Rensade i lite lådor och hittade det här gamla kortet.
Jag var 18 år och hade precis flyttat hemifrån.
Jag var oövervinnerlig och världen var min.
Hjälp vad fel jag hade -

3 kommentarer:

  1. Vilka underbara klänningar! Söt bild också, Jonna är så lik dig på den!

    SvaraRadera
  2. jag som tänkte att jag var lik dig på den. ;)

    SvaraRadera
  3. Det tar jag verkligen som en komplimang - sötare tjejer får man leta efter :)

    SvaraRadera