måndag 19 september 2011

Vattensamlingar

Jag är barnsligt förtjust i vattenpölar - eller vattenpussar som jag föredrar att kalla dem. Ser jag småfloder på gatan efter regnet - då kan jag bara inte låta bli att åka i dem - gärna så det skvätter högt och massor. Jag njuter och småler. Man får passa bara så att man inte skvätter ner nån - men den risken är minimal den tiden på dygnet jag är mest aktiv.

Idag passade jag dock på att hoppa jämnfota i vattenpussen utanför Rusta - Jonna var helt oförberedd - det var ganska kul.
Hon blev blöt!!!

2 kommentarer:

  1. du är så knäpp! skvätta ner mig på det där viset. galen kvinna. ;)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du kikat in hos mig! Har haft fullt upp så har inte hunnit svara rikigt bara. :)

    Med lilla Bodil i huset går det jätte bra. Vera är en ganska livlig hund så vi får vara med och kolla så att det går lugnt till. Jag litar fullkomligt på Vera och hon har aldrig morrat eller på något annat sätt markerat mot en annan hund. Det skulle jag aldrig tolerera heller. På promenader är det lite bökigt då Vera vill springa på men lilla Bodil inte orkar, då har Vera helt enkelt fått lära sig att vi går lugna promenader också. :)
    Någon rivalitet har det absolut inte funnits och som sagt skulle jag aldrig tolerera det. Här är det vi som bestämmer och det vet Vera. Därmed har det också varit full acceptans och Vera älskar nytillskottet precis lika mycket som vi. De sover ihop på dagarna i Biabädden och busar ganska mycket. Även om vi får hejda ner det ganska mycket ibland. :)

    Hur är din lilla Frasse mot andra hundar? Har du tänkt att skaffa en till snart eller senare?

    //Marina, Vera och Bodil

    SvaraRadera