lördag 27 augusti 2011

Sällskapsdam

Det är inte lätt att få något gjort - när den mesta tiden på sistone har gått åt till att vara sällskap. Sällskap åt en liten skrutta som tar upp den största delen av mitt hjärta - och som inte mått särskilt bra den sista veckan. Inlagd på sjukhus för undersökningar - provtagningar - och näringsdropp.

Det är svårt att lägga mammarollen åt sidan fast barnen växer och egentligen är stora och ska klara sig på egen hand. Är man sjuk och inte mår bra - då är man alltid liten och behöver en hand att hålla i.

Jag hoppas att vi är närmare en lösning nu än vi varit tidigare - att svaren på proverna ska leda oss till en diagnos. Alltid skönare att få veta på riktigt än att gå runt och anta.

Igår blev lilla älsklingen utskriven - även om hon fortfarande är sjukskriven. Hon ska vila mycket med order om att ta det lugnt och låta kroppen läka.

Jag ska fortsätta med att vara sällskap - börjar bli ganska bra på det - men kanske hinner jag med lite av det jag lagt åt sidan den senaste veckan. Om inte annat försöka njuta av det härliga vädret - fantastiskt med lite shorts och kortärmat igen.
Gäller att ta vara på dagarna.

4 kommentarer:

  1. du har varit ett fantastiskt sällskap! älskar dig massor!

    SvaraRadera
  2. jag känner me er och jag sakner er nåt grymt! Super mamma är de med : )
    kram elin

    SvaraRadera
  3. Vila vila vila! Vi hoppas verkligen att ni får något slut på detta snart! Sköt om er! /Fler Nymans.

    SvaraRadera
  4. Tack alla goa vänner - lilla skruttan mår bättre nu.
    Omtanken värmer.

    SvaraRadera