måndag 4 april 2011

Förälskad

Jag kan inte direkt påstå att jag har "gröna fingrar" eller att jag älskar pelargoner. Trots det, räddade jag undan två stycken från landet i höstas innan frosten tog död på dem.
Tänkte att de får pryda köksfönstret tills jag inte orkar se dem längre. Lite vatten har de oxå fått med jämna mellanrum när de sett lite ledsna ut.

Inte hade jag väl i min vildaste fantasi kunna drömma om att de skulle överleva - än mindre börja knoppas och börja blomma igen.

Växtkraft är en finurlig grej som vi inte riktigt råder över. Jag är imponerad av denna till synes obemärkta blomma som trotsade min behandling och gav mig en knäpp på näsan.

Nu ska jag vårda dem ömt och säga snälla saker till dem varje dag.

Leve pelargonen.



2 kommentarer:

  1. Du vet att du ska klippa ner dem på våren?

    SvaraRadera
  2. Haha. Jag har ju precis kommit på att jag ska vattna dem "ler"

    SvaraRadera