tisdag 25 januari 2011

Vardagssysslor

Det är sjukt vad allt blir komplicrat när man inte kan stå stadigt med båda fötterna på jorden.
Det märks så tydligt när man hoppar på kryckor, att man tar så mycket för givet.
Vardagssysslor som "att ta en snabbdusch" eller "att bädda sängen" kan ta en en hel förmiddag att utföra - för hur lätt är det att "skutta ner i badkaret" på bara ett ben....?? 
Pröva det om du kan.
Nu ska jag inte klaga - det var bara en reflektion över att man ska vara tacksam när man oftast ändå är frisk.
Jag har en familj som gladeligen springer ärenden och passar upp - och t.om Frasse tar det extra coolt när vi är ute på promenad - han fattar liksom att det inte går lika fort som vanligt.

Idag har jag blivt utbjuden på lunch - det tackar jag för - och sen har jag vunnit lite rating på betapet.
Livet är inte så dumt ändå!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar